12 травня 2018 р.

Робік77. Версія1.0


1.
1.       Все починається з ідеї. Що таке ідея, як вона виникає – річ достеменно не відома. Процес складний і таємничий. В нашому гуртку це було приблизно так. J
2.      Після ідеї настає те, що можна назвати «моделювання». Моделі бувають різні. Спочатку це словесний опис.  Наші головні конструктори описують те, що уявляють. Потім зображають це на малюнках і схемах. Якщо потрібно, то уточнюють просторово з допомогою пластиліну.
Моделюється як зовнішній вигляд (design), так і функціональні можливості(function).
 
3.        Моделювання плавно перетікає в конструювання. Для  того, щоб  конструювати треба багато чого навчитися. Зокрема, точно вимірювати. Для цього використовують штангенциркуль. Ним можна точно вимірювати лінійні розміри для побудови розмірних ланцюжків. Треба вміти працювати у спеціальних програмах. В нашому випадку це програма – TINKERCAD.
На фото видно, як головні конструктори J конструюють ноги Робіка. Це варіант 1.0, тому нога більше подібна на ногу динозавра. J Наступні варіанти були вже кращі. Робіку сконструювали навіть мешти, щоправда більше подібні на капці J
 
4.Коли конструювання завершено, починається процес виготовлення складових частин. Складна система, (а Робік є такою) обов’язково складається із окремих частин. На  фото видно деталь, транспортовану із програми TINKERCAD,  у спеціальну програму для друку на 3D принтері  XYZwarePro.  На наступному фото головні конструктори J виймають вже виготовлену на da Vinci 1.0 Professional printer деталь.
 
5.     Для складних  систем, (якою є Робік) як правило, використовують не тільки спеціально виготовлені,  але й вже існуючі деталі, які були складовими частинами інших систем. Користно навчитися бачити це і використовувати. 
 
6.      Коли всі потрібні деталі виготовлені і знайдені починається процес  збирання. Коли із частин збирається  цілий виріб. ( філософи використовують термін «постає», або «виникає» J «із частин постає ціле» J . Але наш випадок – технічний, тому  «цілий виріб збирається з частин» J).
7.      Коли все зібрано і з’єднано, починається  написання функціональної частини нашого Робіка.  Для цього  ми в гуртку використовуємо середовище S4A .  S4A – це абревіатура, розшифровується так  - Scratch for Arduino.  Тобто дитяче середовище для програмування Скретч коректно взаємодіє з платою Ардуіно.  Програмувати в цій системі не складно, для 5 класу – «саме те» JОкремо складаються скріпти для очей Робіка (світлодіоди), рота ( зумер)  і руки (серводвигун). В руці Робік буде тримати ложку і їсти борщ J, або філіжанку і пити каву. Відповідно з допомогою азбуки Морзе світловими і звуковими сигналами буде повідомляти «смачний борщ» або «файна кава»J
 
8.       Окремою частиною процесу є так зване «налагодження». Без нього обходиться рідко. На практиці  буває так, що навіть точно виготовлені і ретельно і уважно зібрані вироби з першого запуску не працюють. Це тому, що можливі окремі дрібні помилки і неточності, які в процесі  налагодження виправляються.
9.        Ну і нарешті – «запуск на виконання». В нашому випадку – це запуск скріптів.  Робік починає свої дії! (див. відео! J)
10.      На завершення опису процесу появи Робіка хочеться  повернутися до п. 1. – поява ідеї.
На фото  відомої  картини  Рафаеля зображено  Афінську школу Платона – Академію, названу так, як називався священний гай поблизу Афін, де ця школа знаходилася.  На цій картині зображені  видатні  особистості стародавнього світу – Платон, Аристотель, Епікур, Діоген, Сократ, Піфагор та інші видатні вчені, діяльність яких в значній мірі сприяла становленню нашого сучасного світу таким, яким він є. На наступному фото – гай поблизу нашої школи, де зібралися головні конструктори гуртка «Робототехніка» J, де в такому ж режимі вільного спілкування  обговорюються властивості нашого Робіка, пропонуються зміни у його вигляді, розширення функціональних можливостей. Зароджуються і  висловлюються нові  ідеї. Можливо і серед наших учнів у майбутньому  з’являться  нові Платони, Аристотелі , Діогени і Піфагори!