6 вересня 2016 р.

Шпаргалка для батьків

                                                                 Майбутнє нації в руках матерів
                                                                                                     О. Бальзак
     Яка мати, який батько не хочуть, щоб їх діти були щасливі в  житті, здійснили свої мрії, користувалися повагою оточення? Як цього досягти? Пропонуємо скористатися нашою шпаргалкою!
          Якщо дитина прогулює уроки
·         Потрібно у спокійній, доброзичливій розмові зясувати причину прогулів: це може бути страх перед школою або бажання привернути до себе увагу батьків;
·         Зясувати, де і як проводив час прогульник;
·         Допомогти дитині перемогти страх перед школою: можливо, як виняток дати дитині додатковий вихідний або додатково попрацювати з дитиною, щоб підготуватися до уроків;
            Якщо дитина любить брати чужі речі
·         Батьки самі повинні бути твердо переконані в тому, що чужого ні за яких умов брати не можна;
·         Батьки повинні розуміти проблеми своєї дитини, те, що їй іноді необхідні гроші на кишенькові витрати;
·         Вчити дитину нормам поведінки потрібно, виходячи з інтересів інших людей, а не погрожуючи покаранням;
·         Батьки не мають права вимагати від дитини довіри, відмовляючи їй у своїй.
Якщо дитина каже неправду
·         Батьки мають бути завжди готові вислухати від дитини будь-яку правду, можливо, не зовсім приємну;
·         Не дозволяти дитині говорити неправду про свої почуття;
·         Не влаштовувати дитині допит, якщо уже й так усе відомо;
·         Не ставити дитині запитань, які викривають обман з метою самозахисту.
Якщо дитина поводиться жорстоко
·         Не застосовувати до дитини фізичних покарань, бо віід них у душі дитини зароджується терпимість до насильства;
·         Стати дитині старшим другом, а не катом чи наглядачем;
·         Власним прикладом вчити дитину добру і доводити, що зрілість і сила не повинні принижувати слабкого, а мають допомагати і захищати.
Якщо дитина вживає погані слова
·         Подумайте, чи чистий ваш дім від лихослівя, навіть випадкового, емоційного;
·         Обговоріть з дитиною зміст, звучання, походження лайливих слів, знайдіть їм заміну;
·         Поясніть, що погані слова – це ознака мовного безсилля.
Якщо дитина почала курити
·         Заборонити, перебороти перші ознаки цієї звички;
·         Якщо хтось із батьків курить, то потрібно кинути цю шкідливу звичку, бо дитина може просто наслідувати батьків;
·         Поговорити разом з дитиною про шкідливість куріння;
·         Переконати дитину в тому, що куріння – це ознака слабкості, а сильна воля виявляється в умінні переборювати шкідливі звички.
Заборонені вирази для батьків
Я тисячу разів говорив, що…
Що ти до мене причепилася(вся)…
Про що ти тільки думаєш…?
Невже тобі важко запамятати, що…?
Ти став таким (нудним, неуважним)…
Усі люди мають дітей, як дітей, а ти….
Скільки разів треба повторювати…
Ти такий же як твій батько (мати)…
Бажані вирази для батьків
Ти в мене найрозумніший (-а)!
Ти в мене найкрасивіший (-а)!
Мені з тобою так легко!
У мене немає нікого ближчого від тебе!
Я нікому не вірю так як тобі.
Ти мене завжди правильно розумієш.
Я так тобі вдячна!
Я б ніколи не змогла цього зробити, якби не ти.
Порадь мені, ти ж чудово розумієшся на…
Я хочу з тобою порадитися…
Ти – найдорожче, що в мене є!
Що б не сталося, ми завжди будемо тебе любити!
            
         А ще пропонуємо вам для початку спробувати, йдучи з дому, лагідно попрощатися з близькими, побажати їм успіхів, благополуччя, усього доброго. Не соромтеся поцілувати дружину(чоловіка) в присутності дітей. Привчіться радитися з іншими членами сімї і з дітьми в тому ж числі. Керуйтеся не своїми емоціями, а розумом, не «вибухайте» сваркою у гніві. Це допоможе вам уникнути вам багатьох сімейних проблем.
      Бажаю успіхів!