1 жовтня 2018 р.

ВІД МЕДІАГРАМОТНОСТІ – ДО МЕДІАОСВІТИ

Виклики сучасного медіа-простору, методологічні аспекти медіаосвіти, проблеми та особливості комунікації у сучасному інформаційному просторі, роль медіаграмотності в інноваційному освітньому процесі, прийоми самозахисту у медіапросторі досліджували заступники з навчально-виховної роботи директорів львівських загальноосвітніх закладів під час майстер-класу «Від медіаграмотності – до медіаосвіти». Радо вітали у нашій школі учасників «Школи професійного розвитку заступників директорів з НВР» НМЦО.
Зоряна Миколаївна Демчук – директор СЗШ № 77, – коротко розповівши про історію розвитку медіаосвіти, звернула увагу присутніх на те, що саме у нашій школі у 2002 році вперше в Україні почав викладатися спецкурс «Медіаосвіта». Завідувач відділу освітніх технологій та освітнього менеджменту НМЦО Наталія Степанівна Бідник детально проаналізувала методологію та засадничі принципи медіаосвіти. Професор, зав. кафедрою нових медій ЛНУ ім. Ів. Франка, засновник Інституту екології масової інформації у 1999 році Борис Володимирович Потятиник розставив акценти на викликах сучасного медіа-простору. Заступник директора СЗШ №77 з навчально-виховної роботи Любов Степанівна Полуліх розповіла про різновиди шахрайства у всесвітній мережі. Відповідальний секретар журналу «Медіакритика», співробітник Інституту екології масової інформації Павло Миколайович Александров фахово прокоментував практичну частину майстер-класу, під час якої поділені на групи учасники виконували різноманітні завдання, вправляючись у медіаграмотності. Викладач курсу «Медіаосвіта» СЗШ №77 Олена Олександрівна Дітчук ознайомила присутніх з основними прийомами самозахисту у медіапросторі та продемонструвала можливості порталу «МедіаДрайвер». Усі гості нашої школи отримали на пам’ять брошуру – дидактичний кейс до майстер-класу. Зворотний зв’язок від заступників директорів з НВР порадував нас: усі висловили подяку за змістовну і цікаву зустріч.
В Україні, починаючи з лютого місяця цього року, впроваджується програма «Вивчай та розрізняй», метою якої є інтегрування медіаграмотності в різні дисципліни й теми. Львівські навчальні заклади успішно готуються до медіаосвітніх  інновацій.
Дітчук О. О.